Hoppa till innehållet

För hyresgäster

Eftersom vi vet hur viktigt trivsel och trygghet är för våra hyresgäster, strävar vi alltid efter att ta hand om våra fastigheter med omsorg och långsiktighet. Men även om vi arbetar förebyggande är det inte alltid vi upptäcker allt som behöver åtgärdas. Därför uppskattar vi verkligen när du som hyresgäst hör av dig och berättar för oss om något inte fungerar som det ska – stort som smått. Tillsammans skapar vi en trygg och välskött boendemiljö för alla.

Hit vänder du dig

Serviceanmälan
Du kan göra serviceanmälan på flera sätt. Det enklaste är att göra ditt serviceanmälan direkt här på webbplatsen på Mina sidor. Du kan också ringa in till 08-514 935 10. Både serviceanmälan via webben och via telefon är tillgänglig dygnet runt.

Akuta fel när kontoret är öppet
Ibland inträffar saker som kräver omedelbara åtgärder. Det kan handla om översvämning, elavbrott, en värmeanläggning som slutat fungera eller risk för fara på person eller egendom inom fastigheten.

Om du behöver akut hjälp i fastigheten/lägenheten ska du kontakta jouren via 08-514 935 10. Notera att detta endast gäller ärenden som översvämning, elavbrott, risk för fara eller liknande som kräver akuta åtgärder. Hyresgäst som kallar på jourtjänst för något som inte kräver omedelbar åtgärd riskerar att själv få stå för utryckningskostnaden.

Problem med hissen?
Olika fastigheters hissar skiljer sig från varandra och vi använder oss därför av några olika företag för service och reparation av våra hissar. I varje fastighet finns information om vart du ska vända dig om hissen i din fastighet skulle gå sönder. Telefonnummer till aktuell hissreparatör finns anslaget i både hiss och trapphus.

Vid akuta problem med risk för fara ringer du direkt till SOS alarm, telefon 112.

Lås-jour
Vi har inte några extra nycklar till din lägenhet. Om du förlorar dina nycklar eller låser dig ute måste du därför själv kontakta låssmed för dörröppning – och stå för kostnaderna.

Bredband
De flesta av våra fastigheter har bredband via Telenor eller Tele2. Övriga leverantörer är Telia Bredband och Ownit. Telenor 020-222 222, Tele2 90222, Telia Bredband 020-755 766, Ownit 08-52 50 73 00. På fastighetssidorna kan du själv se vilket företag som levererar bredband hem till dig.

TV
De flesta av våra fastigheter har kabel-TV via Telenor eller Tele2. Övrig leverantör är Transit Kabel-TV. Telenor, 020-222 222, Tele2, 90222, Transit Kabel-TV, 08-446 49 70. På fastighetssidorna kan du själv se vilket företag som levererar kabel-TV hem till dig.

Mina sidor

Har du problem med en droppande kran eller har frågor om din hyresavi? På Mina sidor kan du skapa ett ärende och smidigt komma i kontakt med rätt personal hos oss. Logga in och skapa därefter ett ärende, under delen Kontrakt

Frågor och svar

Våra hyresgäster hör då och då av sig till oss med olika frågor. En del frågor återkommer oftare än andra och därför har vi valt att samla några av de vanligaste frågorna och svaren här.

Rulla till toppen